Wednesday, 26 June 2013

Smile






"Assalamualaikum.." gua beri salam sebelum melangkah masuk ke bilik..




Gua lihat Pert sibuk korek hidung lepas tu selet ke dinding.



Badat pulak sibuk timbang berat badan..hampir 13 kali jugak gua tengok dia melakukan perkara yang sama sedangkan bacaan tidak berubah.



berkerut kerut dahi Bun ngadap laptop..melihat gambar sendiri dengan muka kesal tak jaga makan..bahagian punggung semakin membesar..hmm



Ibnor duduk terpaku..mengusap usap dagu sendiri..hampir luka gua lihat jari jemarinya..hmm tajam mungkin



Botak leka dok 'iron' rambut..sudah genap 5 hari dia buat kerja tu,sedangkan seurat rambut dia pun gua tak nampak jadi lurus..



Muo?hmm..hampir menangis gua melihat gelagatnya..terbeliak biji mata sambil mencekak rambut sendiri akibat kepedasan...hampir tercekik juga mungkin



Mat memicit micit jerawat di muka sambil terkumat kamit mulutnya dok maki ke jerawat tersebut..tetapi,rambutnya yang panjang membuatkan dia rasa begitru kacak..kembungkan sedikit pipi,korea..



Karim tak henti henti kepit hidung dengan penyepit baju..dia mengharapkan sesuatu..sesuatu yang digelar 'miracle'.



Ijat dari semalam gua tengok dok usap usap dahi..kering agaknya..seperti gurun yang ketandusan air.





Dan tak semena mena Pot masuk ke bilik..sambil muncungkan bibir.






"weh pot,aku nak surf internet ni..macam mana?"


"kau amek pendrive ni,cucuk..lepas tu main ah tenet" Pot jawab selamba



"ohh yeke...YEAYYYY!!!! sayang kau Pot!!"







"EH TAKDA PUN POT..NO INTERNET CONNECTION DIA TULIS KAT SINI"...Ijat jawab slow







gelembung semua ketawa


maafkan aku kawan kawan jikalau ada yang tersinggung..aku cuma rindukan kamu semua




cuba teka yang mana satu ijat?

6 comments:

  1. aku pun di,rindu bdk2 ni.cb r

    ReplyDelete
  2. aku pun di,rindu bdk2 ni.cb r

    ReplyDelete
  3. aku pun di,rindu bdk2 ni.cb r

    ReplyDelete
  4. ijat bonggo..ade bonggol

    ReplyDelete
  5. teruk gila sikap aku.. aku elok sikit sebenarnya

    ReplyDelete