Wednesday, 2 January 2013

Back to school






"alaaaaa malasnye nak balik sekolah...arghhhh...", adik gua merungut sendirian





gua tenang..malas nak campur..biarkan..itu soal hidup dia..zaman gua dah lepas untuk semua ni..tapi,makin dia merungut,makin kuat gua tekan pedal minyak..biar makin cepat sampai..kehkehkeh



"e eh ika....apa tu....cantiknye..." gua berkata sambil jari menunjuk ke arah pagar sekolah



"eii teruk..!" sebijik pukulan hinggap di bahu gua..takpa,gua terima..nasib baik adik..kalau orang lain,mau gua dah bukak silat lawan balik..gua ni berdarah pahlawan tahu..pui.


"stop stop!!"

"kenapa cik?"

"aaa..encik,nak pergi mana?"

"aaa..nak hantar adik balik sekolah la..ke mana lagi"

"sticker mana,stiker???"

"ohh..ada..tak tampal lagi"

"haa nanti tampal"

"okay"



macam tu gua berbual sama pakgad sekolah..sibuk ke stiker..benda kecik je pun..tanya macam gua bawak masuk dadah dalam sekolah..gua parking kat dalam,kat asrama..nampak tenang,ramai tak datang lagi..






2 jam kemudian..






"JLS 8842 kereta siapa??!!..sila alih kenderaan anda sekarang!!!" pakgad tadi nampak mengah kawal trafik dalam sekolah..jem..kereta tak boleh keluar masuk sekolah pasal orang parking kereta ikut suka hati..








haa tu lah,sibuk sangat nak cari silap orang,silap sendiri tak nampak..patutnya dah tahu orang ramai nak masuk sekolah,stanby la awal awal semua..berpeluh ketiak lari sana sini..tahan kereta sini,kereta sana jalan..tahan belah sana,sini pulak jalan..











gua rilek minum air kotak teh kundur sambil tengok budak budak sekolah yang cun cun.











2 comments:

  1. macam setan. abis jumpa tempat berak idok?

    ReplyDelete
  2. last last gua berak dekat rumah..setel

    ReplyDelete