Sunday 17 March 2013

Sekapur sireh






Assalamualaikum semua..berdirinya saya di sini,adalah untuk menyampaikan sebuah syarahan yang bertajuk.......




"Anak muda harapan bangsa"




Seperti yang kita lihat sekarang ye,arus pemodenan memberi kesan yang begitu kuat kepada jiwa manusia sejagat..tak kiralah tua,muda,bayi,nenek,atok sedara,maklang,pak teh, dan kaum kerabat yang lain..yang tua sering cuba untuk belajar,dan yang muda sentiasa mahu mencuba..tiada beza,melainkan isu umur dan fizikal..


Kenapa langit dicipta,dan bumi juga terbentuk..ini adalah tentang pasangan dan keseimbangan..lelaki 'gu' dia perempuan,gelap lawannya cahaya,hitam lawannya putih,baik lawannya jahat,nyamuk lawannya tapak tangan,dan saya?..lawan saya adalah babi..kenapa?pasal sejak kebelakangan ini babi sering melintas jalan ketika saya sedang menunggang motosikal..dasar babi..


dah saya dah takda mood nak bersyarah lagi..sebab apa??sebab saya lapar..saya nak makan..bai assalamualaikum.








maaf sebenarnya gua nak buat entri pasal benda lain..tapi tak jadi pula..puihh!

2 comments:

  1. Haha ko selaluuuu melalut!

    ReplyDelete
  2. woiii gerangan siapakah yang berkata kata ini..tunjukkan dirimu

    ReplyDelete