Wednesday 11 July 2012

Gua power





lepas satu,satu lagi yang datang

walaupun gua tak pernah diundang,dia tetap datang,sebab Tuhan dah tetapkan macam tu

takpa,gua redha

memang perit setiap kali dugaan tu datang

yang buat perit tu bukan sebab apa,dia datang bertalu talu,dalam keadaan yang tengah kusut

gua sedar gua akan ada pilihan,sebab gua tahu Tuhan tak kejam

masa tu lah nak kena buat pertimbangan dan tindakan yang betul

tapi bukan senang,bila pilihan yang ada mengheret gua ke lembah berkabus

memang gua rasa mencabar,tapi gua tetap usaha walaupun gua tahu ini bukan kerja mudah

gua cari apa yang perlu,gua redah mana yang patut,gua doa mana yang elok

setiap hari gua ketawa,sebab gua tahu membahagikan masa untuk kusut dan masa untuk hidup

sampai ada masa gua rasa macam nak blah ke mana mana,nak kasi tenang

tapi kalau gua buat macam tu,apa yang gua dapat?

dan gua bukan jenis yang suka lari,lebih lagi gua fikir pasal keluarga gua

lebih baik gua ngadap benda tu,at least gua tahu apa yang terjadi

dan gua tahu,benda ni tolong gua lebih tahu banyak perkara

dan yang paling penting,buat gua jadi lebih kuat

gua akan tetap senyum








maaf,gua bukan cerita pasal cinta ke apa,sebab gi lantak dengan cinta cinta ni gua tak heran langsung..belum sampai masanyalagi...sekarang ini soal hidup gua












dalam sedih,ada gembira..dalam kusut,ada ketenangan..dalam sakit,ada kekuatan..gua percaya,Tuhan selalu ada dengan gua



gua tak salahkan siapa siapa,sebab lu semua memang takda kacau hidup gua pun


gua bukan jenis suka luah kat status facebook..lebih baik kat sini..maaf

2 comments:

  1. dugaan bagi ko besar sikit, bg lagi matang

    asyik memancing je memanjang

    hoho

    ReplyDelete
  2. kah3..mancing nak kasi tenang..peh tenang habis

    ReplyDelete