Tuesday 28 August 2012

Bendera Malaysia





di macam mana ni di..hari dah gelap ni


rilek rilek..dah nak sampai dah ni..sikit je lagi


aku tak nampak macam dah nak sampai puncak je ni


dah tu takkan kau nak naik khemah kat sini



**



yeahh!! berjaya!!lincah lincah


yess!!


pehh sejuk gila ni di...naik api cepat la..nak masak lagi ni


nak naik apa macam mana..angin kuat ni din..kabus tebal..berembun


habis tu macam mana??budak budak dah gigil sejuk ni..dah la baju semua basah kena hujan


takpa..kejap aku cari benda nak bakar


okeh..aku setting tempat tidur jap



***



kat situ ada satu bendera Malaysia orang tinggal..mungkin sebagai tanda diorang dah tawan puncak gunung Nuang..



sori bendera,gua terpaksa,,sebab dah takda benda kering lain dah gua nak bakar..sori






"bedebukkkk!!!"





akibat api terpadam,gua dah tak nampak jalan..lutut kanan gua berlaga dengan batu..berlubang juga..dia punya sakit,tak boleh nak bayangkan dengan kata kata..







kerek betul masing masing sebelum naik










lain kali,jangan cari pasal dengan bendera negara kita..berdaulat tahu


selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke 55




No comments:

Post a Comment