Thursday 24 May 2012

Guitarist



Dalam keheningan petang,Esah dan Mazlin duduk kat satu tempat ni..dekat dekat dengan area kafe..diorang duduk kat situ..eh berapa banyak duduk lah..ahh,peduli ape aku......mahu ajak bergosip,tak pun berborak kosong mungkin..memang sedap kalau duduk melepak petang petang..cuaca pun tak panas..gelap pun tak gelap..sedang molek orang kata..


"weh,kita nak buat apa kat sini?" Mazlin tegur Esah dengan muka pelik

"entah..aku pun taktau..aku ikut bontot kau je.." Esah jawab sambil tepuk nyamuk kat leher..senget senget kepala tengok..dendam sangat dengan nyamuk tu gamaknye

"eh,apa kata kita main gitar..aku ada gitar.."

"haa.cantik jugak tu...boleh nyanyi nyanyi..suara aku sedap"

"hik hik hik..okay..tunggu jap..aku amek gitar kat bilik"


berlari Mazlin gi amek gitar kat bilik..tak hirau dah orang keliling..bedebak bedebuk bunyi tapak kaki dia hinggap kat lantai..habis laju dia lari..dia rasa dia paling laju dah kat dunia ni..kalau boleh ukur kelajuan dia,boleh kata cahaya tu laju sikit je daripada dia..pehhh


5 minit kemudian..Mazlin datang balik..tangan belah kanan pegang gitar..siap bertali..pehh..Mazlin pegang gitar tu..placing baik punya..sekali pandang sebijik macam najwa latip..cuma keadaan je tak mengizinkan



"eh,cepat la main...aku nak nyanyi ni.." Esah bertempik keriangan..excited

"lagu apa?lagu apa?"

"aku nak nyanyi lagu....salam untuk kekasih..nadia"

"okeh"



Grengggg!!!!



Mazlin start main..Esah pun ape lagi..tak cakap banyak terus masuk...dengan muka muka sekali..berkerut habis dahi menerik suara tinggi..padahal baru start lagu..entah kenapa.....tengah sedap si Esah ni menyanyi,tetibe dia dengar macam tak sedap je..bunyi gitar macam tak masuk..entah ape ape bunyi keluar



"woii!! kau reti main ke tak??!!" Esah tengking


"heheheheheee.........tak" lebih kurang Mazlin jawab dengan muka tak bersalah






 sebelum kejadian..






penyudahnye,Esah amek gitar tu,hempok atas kepala Mazlin..lepas tu terus blah gi minum milo ais kat kafe..Mazlin pulak terus berjuang..masih pegang dan main gitar tu sorang sorang..tak putus asa

1 comment: