Thursday 19 April 2012

Banana


"pengat pisang satu,teh o ais satu!.." jerit Ramli kat budak yang kerja kat kedai makan tu..aku diam je..malas nak jerit..biar dia datang sendiri nanti baru aku nak oder..tapi nasib baik dia datang lepas tu..kalau tak,memang aku dah jek kepala dia..memang aku beri lutut kanan aku hinggap kat pelipat ketiak kiri dia..dengan aku jangan buat main...

"bagi aku air milo..haa,pengat pisang jugak satu!!"aku oder kat budak tu..nampak cuak muke dia..terkial-kial aku tengok tangan budak tu menulis...Sudin kat sebelah aku ni pulak tak habis-habis main mesej..bukan ade awek pun dia ni..kadang jenis hantar mesej kat nombor sendiri,lepas tu buat-buat sibuk reply macam orang lain mesej..bukan aku taktau..

"woi,cepat la oder..budak ni dah tunggu lame!!" aku jerit sambil siku kanan aku hinggap kat leher dia..senak sekejap..dua das aku beri..terkeluar air mata dia..Ramli tengok je....takut..

"err...bagi air masak dengan pengat pisang satu.." Sudin mula berkata-kata...mata dah kenyit-kenyit tahan sakit...





lepas makan,kitorang balik rumah...


No comments:

Post a Comment