Tuesday 17 April 2012

Bijak



"woi lepak minum dulu la jom..kat warung kuning sane.."

"haa jom.."

Kudin dengan Zamri gerak dua orang naik moto..moto ape,ah korang takyah tau..tak penting...masa tu jam dalam pukul 5 setengah macam tu la..melepak pekena bubur kacang..sedap jugak...Kudin stat bersembang..dia ni kalau bersembang,memang betul-betul sembang..hujan petir ribut semua kalah lebat dia..beriye..taktau nak beriye pasal ape..kecik-kecik kuat makan durian agaknya..badan cepat panas..

"kau tau tak si Jali ilang moto..."

"ehh..kau biar betul..yeke?bile?..."

"betul la do..buat ape aku nak tipu..malam tadi hilang..baru lagi kot angkat,tak sampai sebulan lagi..pehh,kalau aku dapat siapa rembat,memang aku rembat sampai mati budak tu..tobat.."

"kau tau siape amek?"

"taktau..eeh kau..ingat senang nak jumpa balik??..kalau dia dah henjut masuk semak mane..nak cari celah mana lagi..."

"kau biar betul..betul ke hilang ni..setahu aku si Jali ni cermat..takkan dia lepa macam tu je kot..lagi moto baru..dia ada cite kat kau ke pasal ni??.."

"eh kau..betul la sial..ada member aku bagitau..aku tak jumpa lagi si Jali ni..."






"vroooommm!!!......"

Jali lalu naik moto dia...





jenis nak bersembang tapi taktau hujung pangkal...main petik ikut tekak nak cakap ape..

2 comments: