Monday 9 April 2012

Pailang

Dari kecik gua kuat bergaduh.

Tak pernah tak bergaduh.. Asik bergaduh je.. 

Pernah sekali gua cari gaduh dengan Jamal. Jamal ni badan besar. Jadi gua apa lagi pantang ada budak macam power sikit. Pasal Jamal ni bawak botol air bentuk talifon. Jadi gua dan budak-budak gua jaki la sama Jamal. Nampak Jamal lagi power.

Ada satu kali waktu keluar rehat. Jamal budak kelas sebelah. Pun keluar rehat sama.

Gua sama Ubi dan Fuad pergi tahan Jamal. Pasal kalau Jamal nak ke kantin mesti lalu kelas gua dahulu baru boleh sampai ke kantin. Kami tahan Jamal di pintu belakang kelas kami. Jamal siap dengan botol air talifonnya.

"Kau apasal nak bawak botol air talifon pulak?", gua setat sound Jamal.

Jamal diam aja.

Ubi mencucuk-cucuk perut Jamal pakai jari. 

"Woi orang tanya tu jawab ah!", Fuad pula meninggi suara.

DUPPP!!

Tiba-tiba gua senak.

Gua tengok perut gua, tangan Jamal masih terbenam dekat perut gua berdekatan ari-ari.


Gua berundur setapak. 

Ubi dan Fuad masih dekat situ.

Gua berundur lagi setapak.


"Buto la!", gua jerit. Lepas tu gua lari.


*      *      *

Setiap bulan memang gua ada gaduh. Gua akan cari la orang lain nak diajak bergaduh.

Dan penyudahnya gua tetap kalah.


No comments:

Post a Comment