Thursday 7 June 2012

999



macam biasa,aku balik kerja..tapi hari lewat sikit..pukul 8 aku baru nak balik..selalunya sebelum pukul 8 aku dah sampai kat rumah..aku jarang balik ikut jalan atas,ikut jalan belakang je..lalu tepi laut..tapi,kali ni aku ikut atas..sebab dah lewat sangat,takut nak lalu kubur..

lincah aku start moto nak balik rumah..takut terlepas maghrib..aku ni baik orangnya,berat hati kalau tertinggal solat...betul..serius



time nak keluar simpang jalan besar tu,aku ada perasan sorang budak perempuan ni naik basikal,nak melintas jugak..tapi bukan dekat simpang,tapi dekat tepi jalan..bila jalan dah clear,aku terus keluar simpang..

betul betul aku dah lepas keluar simpang tu,terus dengar bunyi benda berdentum kat depan..sekali tengok,dah terseret ada satu moto tu kat depan..dengan budak perempuan tu sekali

tak cakap banyak,terus aku parking tepi..berlari aku kat budak tu..masa aku tengah nak gi kat dia,dia tengah bergolek golek lagi kat tengah jalan..eh,cuaknye lah rasa..

masa tu boleh pulak jalan lengang..tak banyak kereta..menggelabah aku tahan semua orang..nasib baik takda lori tengah laju,kalau tak dengan aku aku sekali jalan

aku tengok brader yang bawak moto tu terkulai kat bahu jalan..takpa,biar dulu..aku nak alih budak perempuang ni dulu,sebab dia kat tengah tengah jalan..time nak angkat,aku tak dapat rasa tulang kat lutut budak tu..terpulas habis aku rasa..takpun dah kena hentam dengan moto,habis patah teruk

terus tak jadi aku nak angkat,silap gaya jadi makin teruk..nasib ada pakcik yang agak terer tolong alihkan..aku gi pulak kat brader tadi tu..teruk jugak..muka penuh dengan darah..mulut pun penuh..seram gile la wallaweiii

aku bawak keluar henpon,terus dail 999..report eksiden...tapi sampai sekarang aku taktau,apesal operator tu panggil aku asyraf..padahal aku takda perkenalkan diri pun..ah,layankan aje..ada urusan yang lagi penting

makin ramai orang datang nak menolong..lega jugak rasa..kalau nak harap aku sorang,aku sendiri pun gelabah..
sekali aku tengok lepas tu,kaki budak tu dah siap kena balut..bagus betul pakcik ni,siap ada bawak bandage..

punya la lama nak tunggu ambulans sampai..ada la dalam 20 minit..main apa sampai lama macam gitu..padahal hospital dengan tempat tu taklah jauh pun..5 minit boleh sampai,apetah lagi van ambulans..aku dah start menyirap dah..semua orang sibuk tanya aku mana ambulans tak sampai sampai..pressure kita gini tau


time dua orang tu dah blah gi hospital,makin ramai yang blah..tapi ada jugak yang stay..part ni yang paling best ni..masing masing aku dengar bercerita pasal kejadian..dia main hembus je..padahal jenis baru datang taktau apa apa..biasa la,tak memasal jadi detektif.....aku saksi depan mata pun takda macam tu sekali..


time mak budak tu sampai,anak dia dah kat hospital..dah satu kerja pulak nak kena tenangkan mak dia..padahal aku yang tengah cuak ni tak reda reda lagi..












sampai rumah aku terus mandi,solat,lepas tu duduk diam tengok tv..takda mood nak keluar






No comments:

Post a Comment